Zien we je weer snel?

Je kunt bij ons terecht voor: 

  • een (verantwoorde) afspraak, bijvoorbeeld: een oogmeting door onze opticien
  • het kopen van een nieuwe bril, zonnebril, lenzen, hoortoestellen of gehoorbescherming
  • Lenzcontrole of - aanpassing bij ons lenzspecialist.
  • Hulp voor herstellingen: bv. brilveer gaat stuk.

In de winkels vind je instructies om verantwoord te kunnen winkelen. Deze richtlijnen zijn opgesteld volgend FOD Volksgezondheid, Comeos en GEES. Zo is een maximaal aantal klanten tegelijk in de winkel toegestaan (hoeveel klanten welkom tegelijk welkom zijn, staat bij de entree aangegeven) en kunnen we je vragen  om even te wachten op een aangewezen plaats. Voor een oogmeting of hoortest adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Dan weet je zeker dat je terecht kunt op het moment dat het jou uitkomt. Maak je afspraak online of bel 078-487 700 (lokaal tarief). Voor afhaal van brillen hoeft u geen afspraak te boeken.

Dit vragen we van jou:

  • Voel je je goed? Dan ben je natuurlijk welkom! Heb je symptomen van het coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen we je om je bezoek uit te stellen.Kom zoveel mogelijk alleen of met maximaal met 1 persoon.
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.
  • Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze terug in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken.
  • Betaal met pin en bij voorkeur contactloos.
  • Volg altijd de instructies op van onze medewerkers.

 

Dit doen wij voor een verantwoord bezoek: 

  • Onze opticiens en audiciens werken conform strenge instructies en de meest veilige werkwijze conform RIVM richtlijnen. 
  • We desinfecteren alle contactpunten en producten na gebruik. 
  • Medewerkers met verkoudheids- of griepklachten blijven thuis.
  • Bij het aanmeten, controleren of afpassen van een bril of hoortoestellen, draagt onze opticien of audicien beschermende middelen. Bij sommige handelingen vragen we jou ook een mondkapje te dragen. .  
  • We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. 
  • De meetruimtes zijn voorzien van hygiëne schermen en alle apparatuur wordt na elk gebruik grondig gereinigd.

 

Dit doen we nog even niet:

  • We voeren geen oogdrukmetingen uit. Dit is voor de oogmeting niet noodzakelijk en niet mogelijk met de huidige hygiëne maatregelen. Op een later moment mag je hiervoor altijd alsnog langskomen. 

 

Je ziet, we doen er alles aan om voor jou en onze medewerkers een verantwoorde winkelomgeving te creëren. We zien je graag! Houd daarbij wel oog voor elkaar. Samen maken we het verschil.

 

Privé shoppen

Maak jij je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten regelmatige openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Maak een afspraak via het formulier.
Plan jouw privé afspraak

Veelgestelde vragen:

Algemeen

  • Ik heb snel een oogmeting nodig. Wat kan ik doen?

    Voor een oogmeting kun je weer terecht in al onze winkels. We adviseren je vooraf een afspraak te maken.

  • Zijn de Hans Anders winkels open?

    Onze winkels zijn op de normale openingstijden geopend. Bekijk hier de openingstijden van jouw Hans Anders winkel.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Voor een oogmeting, hoortest of afspraak met de contactlensspecialist adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Dat kan online of telefonisch: 078-487 700 (lokaal tarief). Voor andere zaken kun je geen afspraak te maken.

     

  • Mag ik iemand meenemen?

    Omdat we zoveel mogelijk de anderhalve meter afstand willen hanteren kunnen er een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen in de winkel. Kom daarom als het kan alleen of neem maximaal 1 familielid of begeleider mee.

  • Kan ik contant betalen, of alleen met pin?

    We vragen je om zoveel mogelijk met pin te betalen en bij voorkeur contactloos. Het pinapparaat wordt na elke betaling gereinigd.

Zonne(brillen)

  • Kan ik brillen passen in de winkel?

    Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze na het passen in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken voordat we ze weer in het rek hangen.

  • Kan ik naar de winkel komen met een probleem aan mijn (zonne)bril?

    Ja, je bent welkom in de winkel en hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Volg alle instructies op bij de ingang en in de winkel. Onze collega’s staan voor je klaar.

  • Kan ik ook een privé afspraak maken?

    Maak je je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Vul dit formulier in, dan plannen wij een afspraak voor je in.

  • Hoe stellen jullie een bril af op dit moment?

    We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. De opticien draagt beschermende middelen en geeft je duidelijke instructies.

  • Kan mijn nieuwe bril ook thuisgestuurd worden?

    Ja, dat kan als je dat wilt. Bij aankoop van je (zonne)bril stellen we deze meteen goed voor je af. We plaatsen je glazen erin zodra die binnen komen en sturen je bestelling naar je op tegen slecht €4.95. Zo hoef je niet naar de winkel hoeft te komen om je (zonne)bril op te halen. Heb je na ontvangst toch nog hulp nodig of een vraag? Dan blijven we je natuurlijk graag van dienst!

Contactlenzen

  • Ik wil graag lenzen gaan dragen, kan dat nu?

    Ja, dat kan. Je kunt een afspraak maken met een contactlensspecialist voor het aanmeten van contactlenzen. Je krijgt dan advies op maat en een duidelijke instructie hoe je zelf thuis kunt oefenen met het inzetten en uitdoen van je lenzen. Dit oefenen kan momenteel niet in de winkel.

  • Ik draag al lenzen, maar wil graag hulp of advies, kan dat?

    Ja, je kunt online een afspraak maken met je contactlensspecialist voor controle van je lenzen en je ogen én persoonlijk advies. Blijf je liever thuis, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Je wordt dan teruggebeld door een specialist, die je live al je inhoudelijke vragen over lenzen dragen kunt stellen.

  • Ik heb nieuwe lenzen nodig, maar ik kom liever niet naar de winkel.

    Je kunt je lenzen heel eenvoudig online bestellen. Ze

Horen

  • Kan ik voor een hoortest naar de winkel komen?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Maak alvast online een afspraak met een audicien of bel voor een afspraak met onze klantenservice via 088-274 5536 (lokaal tarief).

  • Ik wil advies van of controle door mijn hoortoestel(len) van de audicien, wat kan ik doen?

    Je kunt veilig terecht in onze winkels voor een 1-op-1 gesprek met de audicien. Blijf je toch liever thuis? Vul dan het formulier in voor Hulp op Afstand. De audicien belt je terug via telefoon of (video)chat.