Goed zien en horen is essentieel. Daarom bent u ook nu van harte welkom in onze winkels. Om uw winkelbezoek zo veilig en verantwoord mogelijk te laten verlopen, adviseren wij u een afspraak te maken met een opticien of audioloog. 
 

Je kunt bij ons terecht voor: 

  • Een afspraak, bijvoorbeeld: een oogmeting door onze opticien.
  • Het kopen van een nieuwe bril, zonnebril, lenzen, hoortoestellen of gehoorbescherming.
  • Het afhalen van je bestelde bril of lenzen.
  • Lenscontrole of - aanpassing bij onze lensspecialist.
  • Een hoortest of hoortoesteladvies van onze audioloog.
  • Hulp en service: bijvoorbeeld als je brilveer stuk is of als deze opnieuw moet worden afgesteld.

 

In de winkels vind je instructies om verantwoord te kunnen winkelen. Deze richtlijnen zijn opgesteld volgens FOD Volksgezondheid, Comeos en GEES. We verwachten dat je een mondmasker draagt en dat je alleen (of met maximaal 1 persoon) komt. In de winkel is een maximaal aantal klanten tegelijk toegestaan. Op de deur lees je hoeveel klanten er tegelijk welkom zijn. We kunnen je vragen om even te wachten op een aangewezen plaats. Voor een oogmeting of hoortest adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Dan weet je zeker dat je terecht kunt op het moment dat het jou uitkomt. Maak je afspraak online of bel 078-487 700 (lokaal tarief). Voor het afhalen van brillen hoef je geen afspraak te boeken.

 

Dit vragen we van jou:

  • Voel je je goed? Dan ben je natuurlijk welkom! Heb je symptomen van het coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen we je om je bezoek uit te stellen.
  • We adviseren je om vooraf een afspraak te maken. Klanten met een afspraak hebben voorrang.
  • Heb je geen afspraak? Let er dan op dat je wettelijk gezien maar maximaal 30 minuten in de winkel mag blijven. Ook dien je dan alleen te komen.
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.
  • Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze terug in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken.
  • Betaal met Bancontact en bij voorkeur contactloos.
  • Volg altijd de instructies op van onze medewerkers.

 

Dit doen wij voor een verantwoord bezoek: 

  • Onze opticiens en audiologen werken conform strenge instructies en de meest veilige werkwijze conform richtlijnen van FOD Volksgezondheid, Comeos en GEES. 
  • We desinfecteren alle contactpunten en producten na gebruik. 
  • Medewerkers met verkoudheids- of griepklachten blijven thuis.
  • Bij het aanmeten, controleren of afpassen van een bril of hoortoestellen, draagt onze opticien of audioloog beschermende middelen.
  • We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. 
  • De meetruimtes zijn voorzien van hygiëne schermen en alle apparatuur wordt na elk gebruik grondig gereinigd.

 

Je ziet, we doen er alles aan om voor jou en onze medewerkers een verantwoorde winkelomgeving te creëren. We zien je graag! Houd daarbij wel oog voor elkaar. Samen maken we het verschil.

 

Privé shoppen

Maak jij je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten regelmatige openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Maak een afspraak via het formulier.
Plan jouw privé afspraak

Algemeen

  • Ik heb snel een oogmeting nodig. Wat kan ik doen?

    Voor een oogmeting kan je weer terecht in al onze winkels. We adviseren je vooraf een afspraak te maken.

  • Zijn de Hans Anders winkels open?

    Onze winkels zijn op de normale openingstijden geopend. Bekijk hier de openingstijden van jouw Hans Anders winkel.

  • Moet ik een afspraak maken?

    Voor een oogmeting, hoortest of afspraak met de contactlensspecialist adviseren we je om vooraf een afspraak te maken. Klanten met een afspraak hebben voorrang. Dat kan online of telefonisch: 078-487 700 (lokaal tarief). 

    Heb je geen afspraak? Let er dan op dat je wettelijk gezien maar maximaal 30 minuten in de winkel mag blijven. Ook dien je dan alleen te komen.
     

  • Mag ik iemand meenemen?

    Omdat we zoveel mogelijk de anderhalve meter afstand willen hanteren kunnen er een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen in de winkel. Indien je een afspraak hebt, mag je maximaal 1 kind of begeleider meenemen.

    Indien je geen afspraak hebt, ben je wettelijk verplicht om alleen te komen en mag je maximaal 30min in de winkel verblijven. 

     

  • Kan ik contant betalen, of enkel elektronisch?

    We vragen je om zoveel mogelijk elektronisch te betalen en bij voorkeur contactloos. De betaalterminal wordt na elke betaling gereinigd.

(Zonne)brillen

  • Kan ik brillen passen in de winkel?

    Pas gerust een bril of zonnebril, maar plaats ze niet terug in het rek. Leg ze na het passen in een bakje, zodat we deze eerst kunnen schoonmaken voordat we ze weer in het rek hangen.

  • Kan ik naar de winkel komen met een probleem aan mijn (zonne)bril?

    Ja, je bent welkom in de winkel en hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Volg alle instructies op bij de ingang en in de winkel. Onze collega’s staan voor je klaar.

  • Kan ik ook een privé afspraak maken?

    Maak je je extra zorgen omdat je in een kwetsbare groep zit, maar heb je toch een nieuwe bril nodig? Dan openen wij speciaal voor jou de deuren! Buiten reguliere openingstijden kun je dan een privé afspraak maken, waarbij alleen jij in de winkel bent en 1-op-1 met een opticien jouw nieuwe bril kunt uitzoeken. Vul dit formulier in, dan plannen wij een afspraak voor je in.

  • Hoe stellen jullie een bril af op dit moment?

    We houden afstand en zetten geen bril bij je op, maar laten je zelf de bril op- en afzetten bij het afpassen ervan. De opticien draagt beschermende middelen en geeft je duidelijke instructies.

  • Kan mijn nieuwe bril ook thuisgestuurd worden?

    Ja, dat kan als je dat wilt. Bij aankoop van je (zonne)bril stellen we deze meteen goed voor je af. We plaatsen je glazen erin zodra die binnen komen en sturen je bestelling naar je op tegen slecht €4.95. Zo hoef je niet naar de winkel hoeft te komen om je (zonne)bril op te halen. Heb je na ontvangst toch nog hulp nodig of een vraag? Dan blijven we je natuurlijk graag van dienst!

Contactlenzen

  • Ik wil graag lenzen gaan dragen, kan dat nu?

    Ja, dat kan. Je kunt een afspraak maken met een contactlensspecialist voor het aanmeten van contactlenzen. Je krijgt dan advies op maat en een duidelijke instructie hoe je zelf thuis kunt oefenen met het inzetten en uitdoen van je lenzen. Dit oefenen kan momenteel niet in de winkel.

  • Ik draag al lenzen, maar wil graag hulp of advies, kan dat?

    Ja, je kunt online een afspraak maken met je contactlensspecialist voor controle van je lenzen en je ogen én persoonlijk advies. Blijf je liever thuis, dan kun je gebruik maken van Hulp op Afstand. Je wordt dan teruggebeld door een specialist, die je live al je inhoudelijke vragen over lenzen dragen kunt stellen.

  • Ik heb nieuwe lenzen nodig, maar ik kom liever niet naar de winkel.

    Je kunt je lenzen heel eenvoudig online bestellen. Ze

Horen

  • Kan ik voor een hoortest naar de winkel komen?

    Ja dat kan, onze winkels zijn open en onze dienstverlening is zodanig aangepast dat we je een verantwoord winkelbezoek kunnen bieden. Maak alvast online een afspraak met een audicien of bel voor een afspraak met onze klantenservice via 088-274 5536 (lokaal tarief).

  • Ik wil advies van of controle door mijn hoortoestel(len) van de audicien, wat kan ik doen?

    Je kunt veilig terecht in onze winkels voor een 1-op-1 gesprek met de audicien. Blijf je toch liever thuis? Vul dan het formulier in voor Hulp op Afstand. De audicien belt je terug via telefoon of (video)chat.