We helpen je graag

Neem contact op met Hans Anders op de manier die je het prettigst vindt.

Veelgestelde vragen

22.icon_bril Created with Sketch. Brillen

02.icon_lens Created with Sketch. Lenzen

12.icon_hoortoestel Created with Sketch. Horen

20.icon_oog Created with Sketch. Over Hans Anders

06.icon_bericht Created with Sketch. BGP

09.icon_gemak Created with Sketch. Thuiszending

  • Is mijn bril al klaar?

    De levertijd hangt af van de bril die je hebt gekozen. Gemiddeld duurt het 8 werkdagen voordat je nieuwe bril klaarligt. Wil je precies weten op welke dag je je bril kunt ophalen? Vraag het onze klantendienst via het contactformulier . Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord.

  • Welke actie loopt er nu ?

    Hans Anders heeft vaak aantrekkelijke acties. Bekijk hier het overzicht van onze lopende actie(s).

  • Hoe weet ik welke sterkte ik nodig heb?

    Heb je onlangs een aankoop bij ons gedaan ? Dan kun je je oogmeetgegevens heel gemakkelijk inzien in je Mijn Hans Anders account . Kom je voor het eerst bij Hans Anders of wil je je ogen opnieuw laten meten? Spring dan gerust één van onze Hans Anders winkels binnen voor een gratis oogmeting.

  • Biedt Hans Anders garantie en verzekeringen?

    Jazeker! Omdat je niet elke dag een bril koopt, wil je zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Bij Hans Anders kun je daarop vertrouwen. Zo kun je onder andere gebruikmaken van onze 100% tevredenheidsgarantie. 

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn lenzen?

    Voor lenzen van ons merk Easy Wear geldt voor 99% van alle bestellingen een levertijd van ongeveer 3 werkdagen. Lenzen van andere merken zoals Acuvue, Biofinity en Dailies hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen.

  • Welke lenzen draag ik nu?

    Dat kun je nakijken in je Mijn Hans Anders account . Je vindt hier een overzicht van je eerdere bestellingen en kunt eenvoudig je laatste bestelling herhalen. Is je sterkte gewijzigd? Dan pas je dit gemakkelijk zelf aan.

  • Waar kan ik mijn lenzen laten bezorgen?

    Aan huis, in een Hans Anders winkel of op een ander adres - de keuze is aan jou. Heb je je lenzen laten aanmeten in de dichtstbijzijnde Hans Anders winkel, maar zijn ze daar niet op voorraad? Dan laten we je weten wanneer je ze kunt ophalen of bezorgen we ze bij je thuis. Je online bestellingen worden uiteraard ook aan huis bezorgd.

  • Kan ik een afspraak maken voor een oogmeting?

    Natuurlijk! Voor een gratis oogmeting of lenscontrole kun je altijd terecht bij de specialisten van Hans Anders. Maak eenvoudig online een afspraak bij de contactlensspecialist bij jou in de buurt. Voor de gezondheid en verzorging van je ogen is het belangrijk om regelmatig voor controle te komen. Zo kun je eventuele problemen voorkomen. Nadat je lenzen hebt aangeschaft, raden we je daarom altijd aan een afspraak te maken voor een gratis oogcontrole.

  • Zijn de audiologen gediplomeerd?

    Bij Hans Anders weten we hoe belangrijk de kwaliteit van hoortoestellen en (het advies van) onze audicien voor u is. Daarom hebben wij alleen maar gediplomeerde audiologen in dienst. Zij weten en meten precies welk hoortoestel het beste bij u past.

  • Waar kan ik mijn gehoor laten testen?

    Voor meer informatie of om een afspraak te maken voor een gratis en vrijblijvende hoortest kan je terecht in al onze audiowinkelswinkels. Je kan ook bellen naar de Hans Anders afsprakenlijn: 0800-57750 (gratis). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17:30 uur.

  • Welke merken verdeelt Hans Anders?

    Wij vinden dat iedereen recht heeft op betaalbare hoortoestellen van hoge kwaliteit. Hans Anders biedt in iedere categorie altijd de hoogste kwaliteit toestel met de nieuwste technieken. Kortom, u krijgt extra veel waar voor uw geld. Hans Anders werkt uitsluitend met gerenommeerde (A) leveranciers.

  • Kan ik een hoortoestel eerst uitproberen voor ik ze aankoop?

    Wij vinden dat je eerst de tijd moet krijgen om uit te zoeken welk hoorapparaat het best bij je past. Vandaar dat je onze hoorapparaten altijd gratis kunt uittesten tijdens een proeftijd van 2 maanden.

  • Hoe kan het dat Hans Anders zoveel goedkoper is dan andere opticiens?

    Hans Anders heeft zich vanaf het begin sterk gemaakt voor betaalbare producten en daarmee de markt flink uitgedaagd. Door ons volume kunnen we inkoopvoordeel behalen. En daar profiteer jij van! En dat merken we in de vele tevreden klanten .

  • Hoe zit het met kwaliteit en deskundigheid bij Hans Anders ?

    Op dit moment werken er bij Hans Anders 350 gediplomeerde opticiens en audiciens. Al onze medewerkers verstaan hun vak en bieden je graag de beste oplossing voor goed zicht en gehoor. Is er toch een keer iets niet naar wens? Dan kun je rekenen op onze garanties .

  • Welke garanties en zekerheden biedt Hans Anders ?

    Naast de fabrieksgaranties biedt Hans Anders je standaard 100% klanttevredenheid . Daarmee weet je precies wat je van ons kunt verwachten. Wil je nog meer zekerheid? Dan is er het Bril Garant Plan en Hoortoestel Garant Plan .

  • Wat zijn jullie openingstijden? En zijn jullie ook op zondag geopend?

    De openingstijden zijn per winkel verschillend. Via de winkelzoeker vind je gemakkelijk de openingstijden van de Hans Anders winkel bij jou in de buurt.

  • Wat is het Brilgarantieplan?

    Het Brilgarantieplan is een verzekering voor een (zonne)bril op sterkte van Hans Anders. De verzekeraar van het Brilgarantieplan is Chubb European Group Limited. De bril op sterkte is verzekerd tegen schade, breuk, diefstal en verlies. Het Brilgarantieplan is alleen beschikbaar via Hans Anders en uitsluitend voor brillen die bij Hans Anders gekocht zijn.

  • Brilgarantieplan afsluiten, ingangsdatum en looptijd.

    Je kan het Brilgarantplan uitsluitend afsluiten bij aanschaf van je bril in een Hans Anders winkel, uiterlijk op het moment dat je de bril komt ophalen. Het Brilgarantieplan gaat in op de dag dat je je bril ophaalt. De looptijd van de verzekering is 2 jaar en kan na 1 jaar beëindigd worden door jou of de verzekeraar. In dat geval wordt de premie van het 2e jaar terugbetaald.

  • Wat kost het Brilgarantieplan?

    De premie voor deze verzekering is een eenmalig bedrag:

    • * €20 voor een enkelvoudige Hans Anders-bril en €30 voor een enkelvoudige bril met merkmontuur
    • * €30 voor een multifocale Hans Anders-bril en €40 voor een multifocale bril met merkmontuur

    Als je ook een tweede bril koopt, kan je het BGP op je tweede bril voordeliger aankopen: 

    • * €10 voor een enkelvoudige Hans Anders-bril en €20 voor een enkelvoudige bril met merkmontuur
    • * €20 voor een multifocale Hans Anders-bril en €30 voor een multifocale bril met merkmontuur
  • Hoe groot is het eigen risico?

    Het eigen risico in het geval van een schade bedraagt 20% en in geval van een verlies of diefstal 30% van het oorspronkelijke aankoopbedrag van je bril. In beide gevallen geldt een minimum van €15 bij een enkelvoudige bril en €30 bij een multifocale bril.

  • Wat wordt er uitgekeerd?

    Het Brilgarantieplan keert uit in natura. Dit betekent dat je bril wordt hersteld of dat je dezelfde of een gelijkwaardige bril krijgt, mocht er iets met je nieuwe bril gebeuren. Als er een nieuw montuur nodig is, dan moeten de originele glazen in het montuur passen. Als er nieuwe glazen nodig zijn, dan worden deze besteld in dezelfde sterkte en met dezelfde glasopties als de oorspronkelijke glazen.

  • Hoe kan ik gebruik maken van de 10% korting?

    Na afloop van uw Brilgarantieplan heb je 2 maanden de tijd om een nieuwe bril uit te zoeken met 10% korting. Je hoeft dit niet in je agenda te zetten. We zullen je hierover tijdig informeren, zodat je ook echt van dit voordeel kan profiteren.

  • Wat dekt mijn familiale of woningverzekering?

    In veel gevallen is schade of verlies van de bril uitgesloten van dekking op je familiale of woningverzekering. Bij een woningverzekering zijn meestal alleen zaken in en rond je huis verzekerd. Het Brilgarantieplan is specifiek ontwikkeld voor het verzekeren van brillen (op sterkte), ook buitenshuis en tijdens reizen in het buitenland.

  • Wat wordt er niet verzekerd?

    Je bent onder andere niet verzekerd tegen schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In de voorwaarden kan je precies lezen wat we niet verzekeren.

  • Bij wie kan ik terecht voor schade of vragen over de verzekering?

    In al deze gevallen kan je terecht bij een Belgische Hans Anders vestiging, indien mogelijk bij de vestiging waar je de bril gekocht hebt. Wellicht kan je je antwoord vinden in de voorwaarden. En natuurlijk kan je ook contact opnemen met de klantenservice.

  • Bij welke verzekeraar ben ik verzekerd?

    Chubb European Group Limited, een Chubb onderneming, heeft een vergunning van de Prudential Regulation Authority (PRA) in het Verenigd Koninkrijk onder nummer 202803. Statutaire zetel: 100 Leadenhall Street, London EC3A 3BP, company no. 1112892. Chubb European Group Limited, Nederlands bijkantoor, Marten Meesweg 8-10, 3068 AV Rotterdam, Nederland, is ingeschreven bij KvK Rotterdam onder nummer 24353249. In Nederland valt zij onder het gedragstoezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Voor onze verzekeringen gelden de Chubb privacyvoorwaarden. Deze vind je hier: https://www2.chubb.com/benelux-nl/footer/privacy-policy.aspx.

  • Welk recht is op de brilverzekering van toepassing?

    Het Belgische recht is op de brilverzekering uitsluitend toepasselijk.

  • Bij wie kan ik terecht voor klachten over de verzekering?

    Bij klachten over de bemiddeling, totstandkoming, beheer en uitvoering van deze verzekering kan je terecht bij een Hans Anders vestiging of de verzekeraar, Chubb European Group Limited, Marten Meesweg 8-10, 3068 AV Rotterdam, Nederland, informatie@chubb.nl. Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, kan je naar de rechter of contact opnemen met

    Ombudsman van de verzekeringen
    de Meeûssquare 35 1000 Brussel
    Fax: 02 547 59 75
    E-mail: info@ombudsman.as
    http://www.ombudsman.as/

    Voor onze verzekeringen gelden de Chubb privacyvoorwaarden. Deze vind je hier: https://www2.chubb.com/benelux-nl/footer/privacy-policy.aspx 

  • Hoe lang mag je je monturen thuis uitproberen?

    Je mag je monturen thuis 7 dagen uitproberen. Na deze periode plak je de retourbon op de doos waarin je de monturen hebt ontvangen en je geeft deze (samen met de monturen erin) kosteloos af in je postkantoor of in één van onze Hans Anders winkels.
  • Wanneer ontvang ik mijn monturen?

    De levertijd van een thuiszending vanuit ons magazijn naar je leveradres duurt 2 dagen.
  • Wat als ik mijn thuiszending niet ontvang?

    Mocht je na 2 dagen nog geen thuiszending ontvangen hebben, dan mag je ons contacteren op 0800-57750 of klantendienst@hansanders.be
  • Wat als ik een beschadigd montuur ontvang?

    Is er onderweg iets misgelopen waardoor één van de monturen beschadigd is? Gelieve dit binnen de 2 dagen te melden op 0800-57750 of klantendienst@hansanders.be
  • Wat als een montuur kapot gaat tijdens mijn probeerperiode ?

    Werd een montuur beschadigd? Dan moeten we helaas de tegenwaarde ervan van je kredietkaart aftrekken.
  • Hoe retourneer ik mijn thuiszending?

    Je plakt de retourbon op de doos waarin je de monturen hebt ontvangen en je geeft deze (samen met de monturen erin) kosteloos af in je postkantoor of in één van onze Hans Anders winkels.
  • Kan ik een bril van mijn thuiszending aankopen ?

    Heb je de ideale bril gevonden? Neem dan deze doos met alle brillen erin gewoon mee naar de Hans Anders winkel van je keuze. We meten gratis je ogen op en kiezen dan de glazen die het best bij je passen.
  • Kan ik een bril van mijn thuiszending online aankopen?

    Je kan je bril online aankopen. Je dient wel alle monturen van je thuiszending te retourneren en vervolgens kan je je bril online aankopen. Wens je een multifocale bril te bestellen? Dan moet je je bril wel in de winkel aankopen.
  • Wat als ik mijn thuiszending niet tijdig retourneer?

    Indien je de monturen niet tijdig terugbezorgt, dan wordt de waarde ervan afgehouden van je kredietkaart. En dat willen we graag vermijden.
  • Waarom heb je mijn kredietkaartgegevens nodig?

    De thuiszending is een gratis dienst van Hans Anders. We vragen je kredietkaartgegevens ter verificatie. Men zal niets aanrekenen voor de monturen tenzij deze beschadigd of te laat geretourneerd werden.
  • Waarom is er geld afgegaan van mijn kredietkaart?

    Je monturen zijn beschadigd of te laat geretourneerd. Hierdoor moeten we helaas de tegenwaarde ervan van je kredietkaart afhouden.
  • Wat als mijn thuiszending niet compleet aankomt?

    Is er iets misgelopen waardoor één van de brillen niet is aangekomen? Gelieve dit binnen de 2 dagen te melden op 0800-57750 of klantendienst@hansanders.be.

 

Staat jouw specifieke vraag er niet tussen?
Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze klantenservice