We helpen je graag

Neem contact op met Hans Anders op de manier die je het prettigst vindt.

Veelgestelde vragen

22.icon_bril Created with Sketch. Brillen

02.icon_lens Created with Sketch. Lenzen

12.icon_hoortoestel Created with Sketch. Horen

20.icon_oog Created with Sketch. Over Hans Anders

06.icon_bericht Created with Sketch. BGP

  • Is mijn bril al klaar?

    De levertijd hangt af van de bril die je hebt gekozen. Gemiddeld duurt het 8 werkdagen voordat je nieuwe bril klaarligt. Wil je precies weten op welke dag je je bril kunt ophalen? Vraag het onze klantendienst via het contactformulier . Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord.

  • Welke actie loopt er nu ?

    Hans Anders heeft vaak aantrekkelijke acties. Bekijk hier het overzicht van onze lopende actie(s).

  • Hoe weet ik welke sterkte ik nodig heb?

    Heb je onlangs een aankoop bij ons gedaan ? Dan kun je je oogmeetgegevens heel gemakkelijk inzien in je Mijn Hans Anders account . Kom je voor het eerst bij Hans Anders of wil je je ogen opnieuw laten meten? Spring dan gerust één van onze Hans Anders winkels binnen voor een gratis oogmeting.

  • Biedt Hans Anders garantie en verzekeringen?

    Jazeker! Omdat je niet elke dag een bril koopt, wil je zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Bij Hans Anders kun je daarop vertrouwen. Zo kun je onder andere gebruikmaken van onze 100% tevredenheidsgarantie. 

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn lenzen?

    Voor lenzen van ons merk Easy Wear geldt voor 99% van alle bestellingen een levertijd van 1 werkdag. Lenzen van andere merken zoals Acuvue, Biofinity en Dailies hebben een levertijd van 3-5 werkdagen.

  • Welke lenzen draag ik nu?

    Dat kun je nakijken in je Mijn Hans Anders account . Je vindt hier een overzicht van je eerdere bestellingen en kunt eenvoudig je laatste bestelling herhalen. Is je sterkte gewijzigd? Dan pas je dit gemakkelijk zelf aan.

  • Waar kan ik mijn lenzen laten bezorgen?

    Aan huis, in een Hans Anders winkel of op een ander adres - de keuze is aan jou. Heb je je lenzen laten aanmeten in de dichtstbijzijnde Hans Anders winkel, maar zijn ze daar niet op voorraad? Dan laten we je weten wanneer je ze kunt ophalen of bezorgen we ze bij je thuis. Je online bestellingen worden uiteraard ook aan huis bezorgd.

  • Kan ik een afspraak maken voor een oogmeting?

    Natuurlijk! Voor een gratis oogmeting of lenscontrole kun je altijd terecht bij de specialisten van Hans Anders. Maak eenvoudig online een afspraak bij de contactlensspecialist bij jou in de buurt. Voor de gezondheid en verzorging van je ogen is het belangrijk om regelmatig voor controle te komen. Zo kun je eventuele problemen voorkomen. Nadat je lenzen hebt aangeschaft, raden we je daarom altijd aan een afspraak te maken voor een gratis oogcontrole.

  • Zijn de audiologen gediplomeerd?

    Bij Hans Anders weten we hoe belangrijk de kwaliteit van hoortoestellen en (het advies van) onze audicien voor u is. Daarom hebben wij alleen maar gediplomeerde audiologen in dienst. Zij weten en meten precies welk hoortoestel het beste bij u past.

  • Waar kan ik mijn gehoor laten testen?

    Voor meer informatie of om een afspraak te maken voor een gratis en vrijblijvende hoortest kan je terecht in al onze audiowinkelswinkels. Je kan ook bellen naar de Hans Anders afsprakenlijn: 0800-57750 (gratis). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17:30 uur.

  • Welke merken verdeelt Hans Anders?

    Wij vinden dat iedereen recht heeft op betaalbare hoortoestellen van hoge kwaliteit. Hans Anders biedt in iedere categorie altijd de hoogste kwaliteit toestel met de nieuwste technieken. Kortom, u krijgt extra veel waar voor uw geld. Hans Anders werkt uitsluitend met gerenommeerde (A) leveranciers.

  • Kan ik een hoortoestel eerst uitproberen voor ik ze aankoop?

    Wij vinden dat je eerst de tijd moet krijgen om uit te zoeken welk hoorapparaat het best bij je past. Vandaar dat je onze hoorapparaten altijd gratis kunt uittesten tijdens een proeftijd van 2 maanden.

  • Hoe kan het dat Hans Anders zoveel goedkoper is dan andere opticiens?

    Hans Anders heeft zich vanaf het begin sterk gemaakt voor betaalbare producten en daarmee de markt flink uitgedaagd. Door ons volume kunnen we inkoopvoordeel behalen. En daar profiteer jij van! En dat merken we in de vele tevreden klanten .

  • Hoe zit het met kwaliteit en deskundigheid bij Hans Anders ?

    Op dit moment werken er bij Hans Anders 350 gediplomeerde opticiens en audiciens. Al onze medewerkers verstaan hun vak en bieden je graag de beste oplossing voor goed zicht en gehoor. Is er toch een keer iets niet naar wens? Dan kun je rekenen op onze garanties .

  • Welke garanties en zekerheden biedt Hans Anders ?

    Naast de fabrieksgaranties biedt Hans Anders je standaard 100% klanttevredenheid . Daarmee weet je precies wat je van ons kunt verwachten. Wil je nog meer zekerheid? Dan is er het Bril Garant Plan en Hoortoestel Garant Plan .

  • Wat zijn jullie openingstijden? En zijn jullie ook op zondag geopend?

    De openingstijden zijn per winkel verschillend. Via de winkelzoeker vind je gemakkelijk de openingstijden van de Hans Anders winkel bij jou in de buurt.

  • Wat is het Brilgarantieplan?

    Het Brilgarantieplan is een verzekering voor een (zonne)bril op sterkte van Hans Anders. De verzekeraar van het Brilgarantieplan is Chubb Insurance Company of Europe SE. De bril op sterkte is verzekerd tegen schade, breuk, diefstal en verlies. Het Brilgarantieplan is alleen beschikbaar via Hans Anders en uitsluitend voor brillen die bij Hans Anders gekocht zijn.

  • Brilgarantieplan afsluiten, ingangsdatum en looptijd.

    U kunt het Brilgarantplan uitsluitend afsluiten bij aanschaf van uw bril in een Hans Anders winkel, uiterlijk op het moment dat je de bril komt ophalen. Het Brilgarantieplan gaat in op de dag dat u uw bril ophaalt. De looptijd van de verzekering is 2 jaar en kan na 1 jaar beëindigd worden door jou of de verzekeraar. In dat geval wordt de premie van het 2e jaar terugbetaald.

  • Wat kost het Brilgarantieplan?

    De premie voor deze verzekering is een eenmalig bedrag: - €25 voor een enkelvoudige bril en €12,50 voor de 2e bril. - €35 voor een multiocale bril en €17,50 voor de 2e bril.

  • Hoe groot is het eigen risico?

    Het eigen risico in het geval van een schade bedraagt 20% en in geval van een verlies of diefstal 30% van het oorspronkelijke aankoopbedrag van uw bril. In beide gevallen geldt een minimum van €15 bij een enkelvoudige bril en €30 bij een multifocale bril.

  • Wat wordt er uitgekeerd?

    Het Brilgarantieplan keert uit in natura. Dit betekent dat uw bril wordt hersteld of dat u dezelfde of een gelijkwaardige bril krijgt, mocht er iets met uw nieuwe bril gebeuren. Als er een nieuw montuur nodig is, dan moeten de originele glazen in het montuur passen. Als er nieuwe glazen nodig zijn, dan worden deze besteld in dezelfde sterkte en met dezelfde glasopties als de oorspronkelijke glazen. Kiest u voor een duurder montuur, dan betaalt u de meerprijs.

  • Hoe kan ik gebruik maken van de 10% korting?

    Na afloop van uw Brilgarantieplan heeft u 2 maanden de tijd om een nieuwe bril uit te zoeken met 10% korting. U hoeft dit niet in uw agenda te zetten. We zullen u hierover tijdig informeren, zodat u ook echt van dit voordeel kunt profiteren.

  • Wat dekt mijn familiale of woningverzekering?

    In veel gevallen is schade of verlies van de bril uitgesloten van dekking op uw familiale of woningverzekering. Bij een woningverzekering zijn meestal alleen zaken in en rond je huis verzekerd. Het Brilgarantieplan is specifiek ontwikkeld voor het verzekeren van brillen (op sterkte), ook buitenshuis en tijdens reizen in het buitenland.

  • Wat wordt er niet verzekerd?

    U bent onder andere niet verzekerd tegen schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In de voorwaarden kunt u precies lezen wat we niet verzekeren.

  • Bij wie kan ik terecht voor schade of vragen over de verzekering?

    In al deze gevallen kunt u terecht bij een Belgische Hans Anders vestiging, indien mogelijk bij de vestiging waar u de bril gekocht hebt. Wellicht kunt u uw antwoord vinden in de voorwaarden. En natuurlijk kunt u ook contact opnemen met de klantenservice.

  • Bij welke verzekeraar ben ik verzekerd?

    Dekking wordt geboden door Chubb Insurance Company of Europe SE (new.chubb.com). Geregistreerde branche: Wegalaan 43, 2132 JD Hoofddorp, Nederland – Postbus 704, 2130 AS Hoofddorp, Nederland. K.v.K. Amsterdam 34322621. Namens de Minister van Financiën wordt het toezicht uitgeoefend door De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten. Geregistreerde onderneming: One America Square, 17 Crosswall, Londen, EC3N 2AD, Engeland. Een Europese naamloze vennootschap met statutaire zetel in Engeland en Wales onder Company Number SE13. Geautoriseerd door de Prudential Regulation Authority in Engeland.

  • Welk recht is op de brilverzekering van toepassing?

    Het Belgische recht is op de brilverzekering uitsluitend toepasselijk.

  • Bij wie kan ik terecht voor klachten over de verzekering?

    Bij klachten over de bemiddeling, totstandkoming, beheer en uitvoering van deze verzekering kunt je terecht bij een Hans Anders vestiging of de verzekeraar, Chubb Insurance Company SE, Wegalaan 43, 2132 JD Hoofddorp, Nederland, informatie@chubb.nl. Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, kunt je naar de rechter of of contact opnemen met
     

    Ombudsman van de verzekeringen
    de Meeûssquare 35 1000 Brussel
    Fax: 02 547 59 75
    E-mail: info@ombudsman.as
    http://www.ombudsman.as/

Staat jouw specifieke vraag er niet tussen?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op met onze klantenservice

0800-57750 Op werkdagen bereikbaar tussen 8:00 - 18:00.