Onze beloftes en garanties

Dát maakt Hans ‘Anders’

Je ogen en je oren verbinden je met de wereld om je heen. Logisch dus dat je om goed te kunnen zien en te horen alleen het allerbeste wil. En dat je op zoek gaat naar een bril, lenzen of een hoortoestel van topkwaliteit. Liefst zonder dat je daarvoor je bank- of spaarrekening moet plunderen.

Welkom bij Hans Anders. Bij ons ga je nooit buiten met een compromis. Dat beloven we. Je krijgt op elk moment de beste service voor de beste prijs. Want we denken graag mee met onze klanten en jouw tevredenheid is onze grootste zorg. Wedden dat je helemaal blij wordt van ons ruim assortiment, onze professionele aanpak en onze budgetvriendelijke prijzen? Voor ons is en blijft goed horen en zien een basisrecht. We rekenen je dus geen fortuin aan én we geven je beloftes en garanties waar je écht iets aan hebt.

Dat maakt Hans ‘Anders’.


Wij beloven je

de beste service
Brillen, lenzen of hoortoestellen. Veel kans dat je daar niet elke dag mee bezig bent. Maar wij wel. Als je er dus een nodig hebt, zijn we er voor jou. Met deskundig advies, persoonlijke aandacht en alles om de beste keuze te kunnen maken.

de beste kwaliteit
Je ogen en je oren zijn superbelangrijk. Daarom werken we met experts die daar alles over weten: professioneel opgeleide medewerkers en audiciens. En met topleveranciers voor de monturen, glazen, lenzen en hoortoestellen.

de beste prijs
Dat dure brillen beter zijn, is een mythe. Een Hans Anders-bril is minstens even goed als de duurste merkbril. De brillenglazen die een dure opticien in je montuur zet, zijn dezelfde glazen die wij in je bril zetten. Het enige verschil? Bij ons betaal je voor de beste service en de beste kwaliteit ook de beste prijs.

de meeste zekerheid
Hoe weet je zeker dat je straks tevreden bent met je aankoop bij Hans Anders?
Check onze ‘5 x Anders garanties’.

Onze 5 x Anders garanties

De garanties zijn geldig voor aankopen vanaf 16 september 2019.

Gratis een ander montuur als je toch niet tevreden bent

Gratis nieuwe glazen en lenzen als je sterkte binnen een jaar sterk verandert

Multifocale glazen of lenzen ruilen als je er écht niet aan kunt wennen

Drie monturen thuis proberen

Niet goed, geld terug

Wat houdt het juist in?

Onze 5 x Anders garanties

De garanties zijn geldig voor aankopen vanaf 16 september 2019.
  • Garantie 1

    Gratis een ander montuur als je toch niet tevreden bent
    Met deze garantie weet je zeker dat je het juiste montuur koopt. Want zit het montuur toch niet lekker, of ben je er om een andere reden niet tevreden mee, dan mag je het montuur binnen twee weken na het ophalen van de bril eenmalig ruilen voor een ander montuur.
    Is dat nieuwe montuur duurder dan je oorspronkelijk aankoop? Dan betaal je het verschil bij. En kies je voor een goedkoper montuur dan ontvang je het verschil terug.
    Dat vinden wij wel zo eerlijk. Het montuur dat je wilt ruilen mag natuurlijk niet beschadigd zijn.

  • Garantie 2

    Gratis nieuwe glazen en lenzen als je sterkte binnen een jaar sterk verandert
    Met deze garantie weet je zeker dat je bril en lenzen de juiste sterkte hebben. Als onze opticien vaststelt dat je oogsterkte binnen een jaar na het aanmeten van glazen of lenzen per oog sterk is veranderd met 0,75 dioptrie of meer, dan vervangen wij kosteloos de brilglazen of contactlenzen. Tegen bijbetaling kun je dan kiezen voor een ander montuur, en/of extra glasopties.
    De garantie geldt niet als je oogsterkte is veranderd door ziekte, operatie of medicatie die invloed heeft op je ogen. De garantie geldt ook niet bij aankoop van een bril of lenzen tijdens je zwangerschap, je hormonen kunnen de oogsterkte namelijk tijdelijk beïnvloeden.

  • Garantie 3

    Multifocale glazen of lenzen ruilen als je er écht niet aan kunt wennen
    Het is even wennen, een nieuwe multifocale bril. Als je niet kunt wennen, niet tevreden bent met je nieuwe multifocale glazen en ze zijn onbeschadigd, dan mag je ze binnen twee maanden ruilen voor een ander type multifocale glazen met dezelfde glasopties. Tegen bijbetaling kun je een duurder type multifocaal glas kiezen en/of extra glasopties. Of je neemt een bril met enkelvoudige glazen én een aparte leesbril met dezelfde glasopties. Als de kosten voor deze bril(len) lager zijn dan de multifocale bril die je in eerste instantie kocht, dan krijg je het verschil terug. Bij een hogere prijs betaal je bij. Bij multifocale contactlenzen heb je een gewenningsperiode van één maand.

  • Garantie 4

    Drie monturen thuis proberen
    Handig, neem gerust 3 monturen mee naar huis. Fijn wanneer je wilt zien of het montuur goed bij je kleding past. Of om je familie en vrienden om hun mening te vragen. En om goed te ervaren hoe het montuur zit. Tegen betaling van een borg mag je gedurende één week drie monturen mee naar huis nemen om op je gemak te passen. De borg is gelijk aan de prijs van de monturen. Je betaalt de borg in de winkel nadat je de monturen hebt uitgezocht. Als de monturen binnen één week onbeschadigd worden geretourneerd ontvang je jouw borg terug. Na het verstrijken van de afgesproken termijn vervalt de borg.

  • Garantie 5

    Niet goed, geld terug
    Heb je een klacht, dan bieden wij een oplossing. En ben je ondanks alles toch niet tevreden, dan krijg je je geld terug. Je kunt tot 3 maanden nadat je je bril bij onze winkel hebt opgehaald of je webbestelling hebt ontvangen, gebruikmaken van deze garantie. Als je aanspraak maakt op deze garantie beoordelen we eerst je klacht en bieden een passende oplossing aan voordat we overgaan tot retourbetaling.

    Wanneer je met je bril terugkomt en aanspraak doet op deze garantie, dient de bril onbeschadigd te zijn. Dit geldt voor zowel het montuur als de glazen. De bril waarvoor je aanspraak doet op de garantie nemen wij retour en wordt eigendom van Hans Anders.

    Heb je je bril gekocht via de webshop en wil je aanspraak maken op de garantie? Dan maak je in Mijn Hans Anders een retourmelding aan.

    Je ontvangt je bedrag binnen 4 weken retour op je bankrekening. De garantie geldt niet voor contactlenzen en zonnebrillen zonder sterkte. Wij behouden ons het recht voor om de “niet goed, geld terug” voorwaarden tussentijds aan te passen of aan te vullen.