Bekijk onder aan deze pagina de veelgestelde vragen.
 

Hans Helpt Anders.

Beste klant,

Onze winkels zijn vanwege COVID-19 al een paar weken gesloten. Toch willen we je helpen als je écht in nood zit. Want wij bij Hans Anders begrijpen als geen ander hoe belangrijk goed zien en horen is. Dus helpen we je  bijvoorbeeld als je bril kapot is en je geen extra bril hebt. Of als je hoortoestel stuk is gegaan en je nu niet meer goed kunt functioneren. Dat doen we nu in overeenstemming met het ministrieel besluit m.b.t. de verspreiding van COVID-19.

Heb jij dringend hulp nodig met zicht of gehoor?  
Heb je een noodgeval met betrekking tot je bril of hoortoestel(len) en dringend hulp nodig? Dan willen we je graag helpen. In navolging van het ministerieel besluit kun je enkel voor een noodgeval een afspraak maken in een winkel. Dit geldt voor één bezoeker per medewerker. Zo zorgen we ervoor dat het onderling contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen. Bel 078-487 700 (lokaal tarief) voor het maken van een afspraak.

Natuurlijk kun je er van op aan dat we veel aandacht hebben voor onze persoonlijke hygiëne. We vragen hierbij ook iets aan jou. Heb je gezondheidsklachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts of ben je in contact geweest met iemand die blootgesteld is aan of positief getest is op COVID-19, stel dan je bezoek aan onze winkel uit. Een gemaakte afspraak is gemakkelijk te annuleren via onze klantenservice.

Bestel online
Heb je een enkelvoudige bril nodig? Of misschien lenzen en lenzenvloeistof? Deze, maar ook zonnebrillen en hoortoestelbatterijen zijn heel eenvoudig online te bestellen op hansanders.nl! Tijdelijk bezorgen we alle lenzen (en overige bestellingen boven de 25,-) gratis bij je thuis. En retourneren is altijd gratis. Lees hier alles over online bestellen.

Hulp op afstand
Wil je persoonlijk hulp of advies van een expert op afstand over je zicht of gehoor? Laat het ons weten via het formulier op deze pagina. Onze gediplomeerde opticien, audioloog of lensspecialist neemt dan contact met je op om live al jouw vragen te beantwoorden!

Contact met onze klantenservice
Heb je een vraag over een bestelling of over de services van Hans Anders? Onze klantenservice helpt je graag. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 18.00 uur via 078-487 700 (lokaal tarief). 
 
Je ziet, we helpen je graag, maar wel even Anders. Heb je vragen over onze service? Bekijk onderaan deze pagina de veelgestelde vragen voor een overzicht van wat wij momenteel wel of niet doen. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en passen ons beleid, indien nodig, hierop aan om onze klanten en medewerkers zo gezond en veilig te mogelijk houden.

Bedankt voor je begrip!
Houd oog & oor voor elkaar.


Veelgestelde vragen:

Brillen

  • Ik heb een bril in de winkel besteld, wanneer kan ik deze ontvangen?

    Voorlopig kun je in onze winkels in Belgie alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. Wij bewaren je bril goed en laten het je weten wanneer je je nieuwe bril op kunt komen halen.

    Kom je in de problemen door het niet kunnen ophalen van je bestelling, neem dan contact op met onze klantendienst via tel. 078-487 700 (lokaal tarief). We helpen je graag waar mogelijk.

  • Ik heb op de website een bril besteld, die ik in de winkel op zou halen.

    Voorlopig kun je in onze winkels in Belgie alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. Wij bewaren je bril goed en laten het je weten wanneer je je nieuwe bril op kunt komen halen.

    Kom je in de problemen door het niet kunnen ophalen van je bestelling, neem dan contact op met onze klantendienst via tel. 078-487700 (lokaal tarief). We helpen je graag waar mogelijk.

  • Mijn bril is kapot. Waar kan ik nu terecht?

    We begrijpen dat dit vervelend is. Voorlopig kun je in onze winkels in Belgie alleen op afspraak terecht voor noodgevallen Mocht je echt hinder ondervinden, neem dan contact op met de klantendienst via tel. 078-487 700 (lokaal tarief). We kijken dan wat voor we je kunnen betekenen.

  • Ik heb dringend een nieuwe bril nodig.

    Voorlopig kun je in onze winkels in België alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn. Als je een enkelvoudige bril voor ver weg of dichtbij nodig hebt, kun je deze bestellen via onze website. Heb je eerder een bestelling gedaan bij Hans Anders, dan vind je je actuele oogmeetgegevens als je inlogt via Mijn Hans Anders. Een multifocale bril kun je niet online bestellen bij Hans Anders.

  • Ik heb via de site een of meerdere monturen naar de winkels gestuurd om te passen.

    Als je bestelling al naar de winkel gestuurd is, dan ontvang je daarover een bericht en kan je het montuur komen passen als de winkel weer normaal geopend is.

    De bestellingen die nog niet naar de winkel gestuurd zijn, zijn inmiddels geannuleerd. Passen is ook niet mogelijk wegens tijdelijke winkelsluiting. Als onze winkels weer geopend zijn, kunt u opnieuw monturen naar de winkel (laten) sturen.

  • Ik heb een afspraak staan voor een oogmeting.

    Voorlopig kun je in onze winkels in België alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. Er vinden dus ook geen oogmetingen plaats. We nemen contact met je op, zodra we een nieuwe afspraak kunnen inplannen.

    Brengt het niet doorgaan van de afspraak je in de problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via tel. 078-487 700 (lokaal tarief). We helpen je graag waar mogelijk.

  • Ik heb gebruik gemaakt van de 3=1 actie, en kan nu mijn brilvoucher voor de 3e bril niet inwisselen omdat de winkels gesloten zijn.

    Als onze winkels weer normaal open gaan, kun je de voucher alsnog inwisselen in onze winkels gedurende 2 weken.

  • Wat gebeurt er met de 10% korting die ik krijg bij het einde van mijn brilgarantieplan?

    Als je brilgarantieplan na 2 jaar afloopt, en je hebt in die tijd geen schade, diefstal of verlies geclaimd, dan heb je recht op 10% korting op je volgende bril. Omdat de winkels momenteel niet open zijn, kun je daar nu geen gebruik van maken.

    Om die reden worden deze kortingsvouchers op dit moment niet verzonden. Op het moment dat onze winkels weer normaal open zijn, ontvang je van ons alsnog een voucher voor 10% extra korting op je nieuwe bril. Deze korting zal 2 maanden geldig zijn. Zo loop je dit mooie voordeel, dus niet mis!

  • Ik wil graag advies, kan ik dit krijgen?

    Wil je direct hulp of advies op afstand van een opticien, lensspecialist of audicien? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

Horen

  • Mijn hoortoestel is kapot. Waar kan ik nu terecht?

    Voorlopig kun je in onze winkels in België alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. Mocht je dus echt hinder ondervinden, neem dan contact op met de klantendienst via tel. 078-487 700 (lokaal tarief). We kijken dan wat voor we je kunnen betekenen.

  • Ik heb een afspraak staan voor een hoortest, het aanmeten van een hoortoestel of een controle.

    Voorlopig kun je in onze winkels in België alleen op afspraak terecht voor noodgevallen. Er vinden dus ook geen afspraken voor het gehoor plaats. We nemen contact met je op, zodra we een nieuwe afspraak kunnen inplannen.

    Brengt het niet doorgaan van de afspraak je in de problemen, neem dan contact op met onze klantendienst via tel. 078-487 700 (lokaal tarief). We helpen je graag waar mogelijk.

  • Mijn hoortoestel is opgestuurd ter reparatie, kan ik deze ophalen in de winkel?

    Bel eerst met de klantenservice via 078-487700 (lokaal tarief). Indien nodig kunnen zij een afspraak voor je maken in een winkel.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het bijstellen van mijn hoortoestel. Gaat deze afspraak door?

    Heb je dringend hulp nodig, die niet kan wachten? Neem dan contact met ons op via 078-487700 (lokaal tarief). De afspraak kan niet doorgaan als je verkoudheids- of griepklachten hebt. Je kunt je vragen ook stellen aan een specialist op afstand. Vul dan dit formulier in en de specialist neemt contact met je op via telefoon of videochat.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het afleveren van mijn nieuwe hoortoestel. Gaat deze afspraak door?

    Heb je dringend hulp nodig, die niet kan wachten? Neem dan contact met ons op via 078-487700 (lokaal tarief). De afspraak kan niet doorgaan als je verkoudheids- of griepklachten hebt. Je kunt je vragen ook stellen aan een specialist op afstand. Vul dan dit formulier in en de specialist neemt contact met je op via telefoon of videochat.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor het aanpassen van otoplastieken. Gaat deze afspraak door?

    Deze afspraak gaat helaas niet door. We zijn tijdelijk gestopt met het aanpassen van otoplastieken. Onze audicien neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

  • Mijn hoortoestel ligt klaar in de winkel maar ik wil of kan de deur niet uit, wat nu?

    Heb je een hoortoestel (of hoortoestellen) besteld in onze winkel, maar nog niet opgehaald? We bewaren je bestelling natuurlijk voor je in onze winkel zodat je deze op een later moment kunt ophalen.

  • Ik heb een afspraak gemaakt voor een adviesgesprek, vervanging van mijn hoortoestel of intake voor nieuwe hoortoestellen, gaat mijn afspraak door?

    Deze afspraak gaat niet door. Onze audicien neemt contact met je op, om de afspraak te verplaatsen.

  • Ik wil graag advies, kan ik dit krijgen?

    Wil je direct hulp of advies op afstand van een opticien, lensspecialist of audicien? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

Overig

  • Waarom zijn de openingstijden van mijn winkel aangepast?

    Heb je dringend behoefte aan hulp in de winkel over je zicht of gehoor? In onze winkels bieden we momenteel alleen de mogelijkheid om op afspraak één bezoeker per medewerker te ontvangen. Zo zorgen we ervoor dat het contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen. Voor het maken van een afspraak kun je contact opnemen met onze klantendienst via 078-487 700 (lokaal tarief).

  • Welke hygiënemaatregelen gelden in de winkel?

    We bieden tijdelijk geen oogmetingen, lenscontroles, hoortesten en gehoorbescherming op maat aan. Wij verwelkomen in onze winkel maximaal één bezoeker per medewerker. Maak hiervoor eerst telefonisch een afspraak. Zo zorgen we ervoor dat het contact in de winkel zoveel mogelijk beperkt wordt en kunnen we je toch goed helpen.

    • Houd 1,5 meter afstand van onze medewerkers en elkaar.
    • Kom waar mogelijk alleen naar de winkel.
    • Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.
    • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
    • Raak alleen het product aan dat je nodig hebt.
    • Betaal met pin en bij voorkeur contactloos.
    • Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel.
  • Ik wil gebruik maken van een actie, kan dat?

    Heb je een persoonlijk aanbod gehad of wil je gebruik maken van de landelijke actie? Die verlengen we met 2 weken vanaf het moment dat wij onze reguliere openingstijden weer kunnen hanteren.

  • Ik wil graag advies, kan ik dit krijgen?

    Wil je direct hulp of advies op afstand van een opticien, lensspecialist of audicien? Vul dit formulier in voor Hulp op Afstand en onze specialist neemt zelf contact met je op via telefoon of Whatsapp. Deze kan dan live met je meekijken en al je vragen beantwoorden!

Afspraken