Klantendienst

Vragen, advies of hulp nodig? Het antwoord op je vraag kun je misschien wel vinden in de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Vind snel een antwoord op jouw vraag

brillen

Als je een nieuwe bril hebt besteld bij Hans Anders wil je die natuurlijk zo snel mogelijk in gebruik nemen. Dat snappen wij! 

De levertijd hangt af van de bril die je hebt gekozen. Gemiddeld duurt het 10 werkdagen voordat je nieuwe bril klaarligt. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om je bestelling sneller bij je te leveren. 

Lees verder 

Iedereen in de leeftijd vanaf 16 jaar kan een gratis oogmeting laten uitvoeren door een opticien van Hans Anders. 

Lees meer

Een ongelukje zit in een klein hoekje. Daarom is het fijn als je je geen zorgen hoeft te maken wanneer je bril beschadigt of kwijt raakt. Het Bril Garant Plan van Hans Anders is een verzekering voor een (zonne)bril op sterkte van Hans Anders. 

Jouw bril op sterkte is verzekerd tegen schade, breuk, diefstal en verlies. Je betaalt hier eenmalig een bedrag voor en de verzekering stopt automatisch na 2 jaar. Kies voor zekerheid en ga voor het Bril Garant Plan.

We denken altijd graag met je mee. Wil jij je bril in een andere Hans Anders winkel ophalen dan waar je deze besteld hebt? Geen probleem.

Je ontvangt een bericht dat de bril klaar ligt van de winkel waar de bril besteld is. Vanaf dit moment zorgen de collega’s uit die vestiging ervoor dat de bril wordt doorgestuurd naar de door jou aangegeven winkel.

Dit betekent dat dit enkele dagen extra in beslag neemt.

Zit je veel achter het stuur? Lange ritten op de weg kunnen behoorlijk vermoeiend zijn voor je ogen.

Een bril met glazen met Easy Drive Filter vermindert de belasting voor je ogen en zorgt voor een ontspannen rijervaring. Dit filter biedt een aanzienlijke vermindering van reflecties en verblindend licht van tegenliggers.

Bekijk meer informatie over de verschillende coatings en/of filters.

Standaard zijn de glazen bij een complete bril voorzien van een glasindex 1.5. Index staat voor de dikte van de glazen. Een index van 1.5 is de standaarddikte.

De dikte van de glazen is afhankelijk van meerdere factoren, zoals jouw sterkte en de grootte van het montuur.

Bij Hans Anders vind je altijd een bril die bij jou past en de mogelijkheden zijn (bijna) onbeperkt. Je hebt keuze uit verschillende soorten glazen, afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en voorkeur. 

Lees meer over glasindex

Lenzen

Natuurlijk! Voor een gratis oogmeting of lenscontrole kun je altijd terecht bij de specialisten van Hans Anders. Maak eenvoudig online een afspraak bij de contactlensspecialist bij jou in de buurt. 


Elk jaar controleren

Voor de gezondheid en verzorging van je ogen is het belangrijk om je ogen regelmatig te laten controleren door een contactlensspecialist, zelfs als je een perfect zicht hebt. Zo kun je eventuele problemen voorkomen. 

Nadat je lenzen hebt aangeschaft, raden we je daarom altijd aan een afspraak te maken voor een gratis oogcontrole.

Heb je nieuwe lenzen besteld? Dan wil je ze vast ook zo snel mogelijk in huis hebben. Snappen we. Voor lenzen van ons merk Easy Wear geldt voor 99% van alle bestellingen een levertijd van 3 - 5 werkdagen. Lenzen van andere merken zoals Acuvue, Biofinity en Dailies geldt een levertijd van 5-7 werkdagen.

Lees meer

Om je lenzen te bestellen hoef je de deur niet meer uit. Bestel ze eenvoudig (online) en laat ze bezorgen waar jij maar wilt: aan huis, in een Hans Anders winkel of op een ander adres. De keuze is aan jou! 

Heb je je lenzen laten aanmeten in de dichtstbijzijnde Hans Anders winkel, maar zijn ze daar niet op voorraad? Dan laten we je weten wanneer je ze kunt ophalen of bezorgen we ze bij je thuis. Je online bestellingen worden vanaf €25 gratis thuisbezorgd. 

Horen

Onze audiologen kunnen helaas niet aan huis komen. In onze winkels testen we uw gehoor in een ruimte die daar speciaal voor is gemaakt, met de juiste apparatuur. Zo kunnen we u het beste advies geven voor uw persoonlijke situatie.

Lees meer

Bij Hans Anders weten we hoe belangrijk de kwaliteit van uw hoortoestellen en (het advies van) onze audioloog voor u is. Daarom werken er bij ons alleen maar gediplomeerde audiologen. Zij weten en meten precies welk hoortoestel het beste bij u past. Via een klanttevredenheidsonderzoek houden we continu bij wat onze ‘hoortoestelklanten’ van ons vinden. Gemiddeld beoordelen zij onze kwaliteit met een 8,6!

Lees meer

Bij Hans Anders zorgen we er binnen een paar stappen voor dat u weer probleemloos hoort. Onze audiologen geven u deskundig advies en helpen u snel aan een passende hooroplossing voor uw klachten.

Bekijk het stappenplan naar een goed gehoor.

Afspraken

Natuurlijk is het mogelijk om een afspraak te maken voor meerdere personen. Wel zo handig toch? Als je met meerdere personen wilt komen dan moet je voor elke persoon een aparte afspraak inplannen. We raden je aan daarom te kiezen voor twee aansluitende tijdstippen.

Vervolgens kun je samen naar de winkel en wanneer de één geholpen wordt, kan de ander in de tussentijd genieten van een kop koffie en alvast een montuur uitzoeken. 

Plan direct je afspraak

Kom langs in een van onze winkels. Tijdens jouw bezoek staat er een gespecialiseerde opticien, contactlensspecialist of audioloog voor je klaar om je te helpen. Online is onze winkel natuurlijk ook 24/7 geopend. Toch liever een afspraak maken? Dat is uiteraard ook mogelijk!

Een afspraak maken is heel eenvoudig! Kies waarvoor je wilt komen: 

Maak eenvoudig online een afspraak voor een gratis oogtest of hoortest. Je online afspraak is alleen zichtbaar in je Mijn Hans Anders account als je was ingelogd tijdens het maken van de afspraak.

Als je een afspraak hebt gemaakt terwijl je was ingelogd, maar deze is niet zichtbaar in je Mijn Hans Anders dan adviseren we je om te bellen naar 078-487700 (lokaal tarief), zodat wij dit voor je kunnen oplossen.

Heb je een afspraak gemaakt in één van onze winkels, maar komt dit eigenlijk toch niet goed uit? Verzet of annuleer je afspraak eenvoudig via je Mijn Hans Anders account. Ga naar het kopje “Je afspraken”. 

Alle afspraken, uitgezonderd van de eindcontrole en aflevering hoortoestel, kun je zelf wijzigen of annuleren in je Mijn Hans Anders account.. De uitgezonderde afspraken kunnen telefonisch gewijzigd worden door te bellen naar 078-487700 (lokaal tarief). 

Wanneer je e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je ter bevestiging van de afspraak een e-mail. Via de link in deze email kan je ook heel gemakkelijk je afspraak wijzigen. 

(Online) winkelen

Online heb je altijd toegang tot onze ruime collectie. Maar hoe werkt het online bestellen precies? 

Winkelmand

Ga via de navigatie naar de categorie van je keuze: 

Bekijk de leuke monturen en bekijk hoe ze staan in de virtuele paskamer. Heb je je keuze gemaakt? Voeg je favoriet(en) toe aan je winkelmand. 

Lees meer over online bestellen

Heb je online besteld bij Hans Anders en ben je toch niet helemaal blij met je aankoop? Dan kun je je bestelling binnen 14 dagen retourneren. We maken het je graag zo gemakkelijk mogelijk.

Hoe het werkt? Simpel: ga naar je favoriete Hans Anders winkel en onze medewerkers helpen je graag bij aannemen en afhandelen van je retour.


Retourneren via herroepingsformulier

Een product kan ook geretourneerd worden met behulp van het formulier herroeping. Je kunt contact opnemen met onze klantendienst 078-487700, middels het online vragenformulier of langs gaan in één van onze winkels.

Meer info over retourneren

Facturen

Ik heb een factuur ontvangen terwijl ik elke drie maanden betaal voor mijn lenzen. Hoe kan dit?

Het kan zijn dat je een factuur hebt ontvangen terwijl je al elke drie maanden betaalt voor je lenzen. Er zijn verschillende situaties waarin dit voorkomt:

  • Je hebt vervroegd nieuwe lenzen aangevraagd. Hierdoor hebben wij nog niet het benodigde bedrag kunnen incasseren. Wij sturen dan een factuur ter hoogte van het bedrag dat je tekort kwam op het moment dat de lenzenorder is aangevraagd. Het is niet mogelijk om dit bedrag achteraf via automatische incasso voor je te incasseren.
  • Wij hebben eerder geprobeerd te incasseren, maar dat is niet gelukt. Als er vóór de leveringsperiode geen nieuw moment kan plaatsvinden, sturen wij je lenzenorder gewoon op zodat je toch jouw lenzen kunt wisselen. Wij sturen dan een factuur met het bedrag dat je tekort kwam.

Lees meer 

Mijn bestelling is nog niet geleverd, maar ik heb al wel een factuur ontvangen.

Je ontvangt de factuur zodra wij je bestelling hebben opgestuurd. Mogelijk heeft de bezorgdienst enige vertraging.

Als jouw bestelling na vijf werkdagen nog niet bezorgd is, verzoeken wij je om telefonisch contact op te nemen met onze klantendienst via 078-487700. Wij verzoeken je om de factuur al wel te voldoen.

Lees meer

Zodra je bestelling naar jou onderweg is, sturen we ook gelijk een e-mail met daarin een link naar de factuur. Je kunt via die link je factuur downloaden.

Lukt dit niet? Laat het ons weten! Wij helpen je graag. Gebruik hiervoor de contactgegevens onderaan deze pagina.

Lees meer

Mijn Hans Anders

Tijdens je bestelling kun je aangeven dat je een account wilt aanmaken. Bij iedere volgende online bestelling of het maken van een afspraak kun je gebruik maken van jouw Mijn Hans Anders account. Je logt in met je e-mailadres en wachtwoord. 

Je ontvangt je klantnummer na je online bestelling, op de factuur of in de orderbevestiging per e-mail. 

Lees meer

Als je e-mailadres bij ons bekend is, maar je kunt niet inloggen kun je allereerst een nieuw wachtwoord opvragen

Lost dit je probleem niet op? Dan adviseren wij je om te bellen naar 078-487700 (lokaal tarief) zodat wij dit probleem voor je kunnen oplossen.

Mijn bestelling zie ik niet terug in mijn Hans Anders account, hoe kan dit?

Op Mijn Hans Anders kun je historische bestellingen zien. Als je een bestelling hebt geplaatst, maar die hebben wij nog niet afgerond, dan zie je deze (nog) niet in je account.


Waarom een Mijn Hans Anders account? 

We helpen je graag met de best mogelijke service. Daarom kun je een “Mijn Hans Anders” account aanmaken. Hierin houd je alle gegevens op één plek bij elkaar. Handig, want zo bestel je eenvoudig opnieuw of beheer je je afspraken met je opticien of audioloog.

Je vindt de volgende informatie in je Mijn Hans Anders account:

  • Je persoonlijke gegevens
  • Bekijk je bestelhistorie
  • Herhaal je laatste bestelling
  • Retourneren
  • Je briloogmeetgegevens
  • Afspraken maken en wijzigen
  • Lens Totaal Plan

Lees meer

Bril Garant Plan

Het Bril Garant Plan is een verzekering voor een (zonne)bril op sterkte van Hans Anders. De verzekeraar van het Brilgarantieplan is Chubb European Group SE. De bril op sterkte is verzekerd tegen schade, breuk, diefstal en verlies. Het Brilgarantieplan is alleen beschikbaar via Hans Anders en uitsluitend voor brillen die bij Hans Anders gekocht zijn.

Je kan het Bril Garant Plan uitsluitend afsluiten bij aanschaf van je bril in een Hans Anders winkel, uiterlijk op het moment dat je de bril komt ophalen. Het Bril Garant Plan gaat in op de dag dat je je bril ophaalt. De looptijd van de verzekering is 2 jaar en kan na 1 jaar beëindigd worden door jou (in de winkel) of de verzekeraar. In dat geval wordt de premie van het 2e jaar terugbetaald.

De premie voor deze verzekering is een eenmalig bedrag:

  • * € 24 voor een enkelvoudige Hans Anders-bril en € 34 voor een enkelvoudige bril met merkmontuur
  • * € 34 voor een multifocale Hans Anders-bril en € 44 voor een multifocale bril met merkmontuur

Als je ook een tweede bril koopt, kan je het BGP op je tweede bril voordeliger aankopen: 

  • * € 14 voor een enkelvoudige Hans Anders-bril en € 24 voor een enkelvoudige bril met merkmontuur
  • * € 24 voor een multifocale Hans Anders-bril en € 34 voor een multifocale bril met merkmontuur

Het eigen risico in het geval van een schade bedraagt 20% en in geval van een verlies of diefstal 30% van het oorspronkelijke aankoopbedrag van je bril. In beide gevallen geldt een minimum van € 15 bij een enkelvoudige bril en € 30 bij een multifocale bril.

Het Bril Garant Plan keert uit in natura. Dit betekent dat je bril wordt hersteld of dat je dezelfde of een gelijkwaardige bril krijgt, mocht er iets met je nieuwe bril gebeuren. Als er een nieuw montuur nodig is, dan moeten de originele glazen in het montuur passen. Als er nieuwe glazen nodig zijn, dan worden deze besteld in dezelfde sterkte en met dezelfde glasopties als de oorspronkelijke glazen.

Na afloop van uw Brilgarantieplan heb je 2 maanden de tijd om een nieuwe bril uit te zoeken met 10% korting. Je hoeft dit niet in je agenda te zetten. We zullen je hierover tijdig informeren, zodat je ook echt van dit voordeel kan profiteren.

In veel gevallen is schade of verlies van de bril uitgesloten van dekking op je familiale of woningverzekering. Bij een woningverzekering zijn meestal alleen zaken in en rond je huis verzekerd. Het Brilgarantieplan is specifiek ontwikkeld voor het verzekeren van brillen (op sterkte), ook buitenshuis en tijdens reizen in het buitenland.

Je bent onder andere niet verzekerd tegen schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In de voorwaarden kan je precies lezen wat we niet verzekeren.

In al deze gevallen kan je terecht bij een Belgische Hans Anders vestiging, indien mogelijk bij de vestiging waar je de bril gekocht hebt. Wellicht kan je je antwoord vinden in de voorwaarden. En natuurlijk kan je ook contact opnemen met de klantendienst via 078 - 487 700 (lokaal tarief).

Chubb European Group SE is een onderneming die valt onder de Franse Wet op de Verzekeringen (Code des Assurances) met registratienummer 450 327 374 RCS

Nanterre. Statutaire zetel: La Tour Carpe Diem, 31 Place des Corolles, Esplanade Nord, 92400 Courbevoie, Frankrijk. Chubb European Group SE heeft een volledig

volgestort maatschappelijk kapitaal van €896.176.662 en valt onder het toezicht van de ‘Autorité de contrôle prudentiel et de résolution’ (ACPR), 4 Place de Budapest,

CS 92459, 75436 PARIS CEDEX 09.

Chubb European Group SE, Nederlands bijkantoor, Marten Meesweg 8-10, 3068 AV Rotterdam, is ingeschreven bij KvK Rotterdam onder nummer 24353249. In België valt

zij onder het gedragstoezicht van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA), FSMA nummer 2312. Voor onze verzekeringen gelden de Chubb privacyvoorwaarden. Deze vind je hier: https://www2.chubb.com/benelux-nl/footer/privacy-policy.aspx.

Het Belgische recht is op de brilverzekering uitsluitend toepasselijk.

Klachten over de bemiddeling, totstandkoming, beheer of uitvoering van de verzekeringsovereenkomst dienen in eerste instantie schriftelijk te worden ingediend bij Hans Anders (Runkstersteenweg 247 B/2.01, 3500 Hasselt, brilgarantplan@hansanders.be) die de klacht zal voorleggen aan de verzekeraar. Indien gewenst kan de klacht ook rechtstreeks aan de verzekeraar worden voorgelegd (Chubb European Group SE, Marten Meesweg 8-10, 3068 AV Rotterdam, Nederland of informatie@chubb.com). Indien de klacht niet naar tevredenheid is behandeld, kan de verzekeringnemer of verzekerde zich wenden tot de bevoegde rechter of tot:


Ombudsman van de verzekeringen

de Meeûssquare 35 1000 Brussel

Fax: 02 547 59 75

E-mail: info@ombudsman.as

http://www.ombudsman.as/


Voor onze verzekeringen gelden de Chubb privacyvoorwaarden.

Lens Totaal Plan

Het Lens Totaal Plan (lenzen abonnement) van Hans Anders kun je eenvoudig online afsluiten.

Je hoeft er nooit meer aan te denken om je lenzen en lenzenvloeistof te bestellen en deze zijn bovendien ook nog eens 10% voordeliger!


Hoe werkt het Lens Totaal Plan?

Het Lens Totaal Plan werkt in 4 simpele stappen: 

  1. Kies jouw lenzen en lenzenvloeistof: je kunt kiezen uit diverse soorten lenzen. Bekijk het Lens Totaal Plan assortiment. 
  2. Ontvang automatisch nieuwe lenzen: Je betaalt automatisch 2 weken voorafgaand aan je nieuwe levering en ontvangt elke drie maanden een nieuwe voorraad lenzen en lenzenvloeistof thuis. 
  3. Geniet van deze nieuwe manier van lenzen dragen: Je hoeft er nooit meer aan te denken om lenzen te kopen. Geen zorgen, er zitten geen verplichtingen of verborgen (bezorg)kosten aan en je kunt op elk moment opzeggen. Het ideale abonnement voor daglenzen of maandlenzen.

Nu instappen

Je kunt je Lens Totaal Plan op elk gewenst moment opzeggen via het contactformulier. Of door een brief te sturen naar Hans Anders, t.a.v. Lens Totaal Plan, Antwoordnummer 297, 4200 AV Gorinchem. 

Het telefonisch stopzetten van je totaalplan is niet mogelijk. Na de opzegging ontvang je een voucher voor het gedeelte dat je al hebt betaald, die kun je in onze winkel of webshop besteden. Deze voucher is overdraagbaar. Het saldo dat is opgebouwd, storten wij conform de voorwaarden van het Lens Totaal Plan niet terug op je bankrekening. 

Bekijk alle informatie over het Lens Totaal Plan. 


Lees meer

Wanneer je een oogmeting hebt laten doen bij één van onze contactlensspecialisten en je sterkte is gewijzigd, dan wordt jouw sterkte door de contactlensspecialist aangepast. 


Als je in je Mijn Hans Anders account ziet dat dit om een of andere reden niet is gedaan, kun je telefonisch contact opnemen met onze Klantendienst via 078 - 487 700 (lokaal tarief), zodat we de sterkte voor je kunnen aanpassen. Als de lenzen nog niet zijn opgestuurd, ontvang je jouw volgende levering in de juiste sterkte.


Leer meer

Via Mijn Hans Anders kun je jouw Lens Totaal Plan inzien. Hier kun je ook zien wanneer je jouw volgende lenzenorder kunt verwachten.


De voordelen van het Lens Totaal Plan

Het lenzenabonnement van Hans Anders heet Lens Totaal Plan. Dit is een abonnement waarbij je automatisch elke drie maanden een nieuwe voorraad lenzen en lenzenvloeistof thuisbezorgd krijgt. 

En je ontvangt ook nog eens standaard 10% korting op je lenzen bestelling! 

In je lenzenabonnement ontvang je standaard elke drie maanden nieuwe lenzen en lenzenvloeistof. Het kan natuurlijk zo zijn dat je tijdelijk geen nieuwe lenzen nodig hebt. 


Geen probleem! Je kunt je Lens Totaal Plan gewoon pauzeren. Geef het door aan onze klantenservice of in de winkel en vertel ons tot wanneer je het Lens Totaal Plan wilt pauzeren. De rest regelen wij. Simpel toch? 


Je kunt de klantenservice bereiken via 078 - 487 700 (lokaal tarief).

Lees meer

Service

Alvast een welgemeende sorry. Klanttevredenheid is super belangrijk voor ons! Maar soms missen we wel eens de spreekwoordelijke boot. Vooral vervelend voor degene die daar last van heeft. Natuurlijk doen we ons uiterste best om dit te voorkomen, maar besteden we ook graag tijd aan het oplossen ervan. Daarvoor ben je op de goede plek!


Hoe nu verder?

We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst via telefonisch contact met onze klantenservice op 078 - 487 700 (lokaal tarief). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Maar ook buiten deze tijden kun je bij ons terecht. Vul op dit formulier je klacht in, dan gaan we voor je aan de slag.

Heb je een vraag die er niet tussen staat?

Neem dan contact op via een van de vele mogelijkheden

Neem contact met ons op